Daniel Solis järjestää vuoden 2011 aikana pelisuunnittelukilpailun, jossa haetaan tuhannen vuoden pelejä – siis sellaisia, joita voitaisiin kuvitella pelattavan vielä tuhannen vuoden päästäkin. Kilpailun palkintona on tuhat dollaria.
Deadline on kesäkuun lopussa. Kilpailutyöt pitää toimittaa joko teksti ja kuva -muodossa tai videoesityksenä. Tekstin maksimipituus on tuhat sanaa, videon tuhat sekuntia. Pelit voivat olla mitä tahansa, ei pelkästään lautapelejä.
Kilpailutöille on kolme pääasiallista arvostelukriteeriä: eleganssi, saavutettavuus ja hauskuus. Pelin pitää tietysti olla hauska, jotta sitä kukaan viitsii pelata, mutta tärkeää on myös eleganssi, yksinkertaisuus. Go on elegantti esimerkki tuhannen vuoden pelistä. Saavutettavuuteen tai käytettävyyteen liittyy se, että peliä pitää pystyä pelaamaan mahdollisimman vaivattomasti missä tahansa. Pelit, jotka käyttävät vähän osia saavat lisäpisteitä.
Daniel Solis järjestää kilpailun, koska haluaa antaa kannusteita suunnitella kestäviä, pysyviä pelejä. Kirjailija Greg Stolze on sanonut, ettei kukaan julkaisisi shakkia nyt, koska sillä ei ole kaupallista potentiaalia. Tässä on kannustetta tehdä jotain sellaista.