Suomalaisen Playmore Gamesin Race to the North Pole -peli tulee yhdistämään täysin uudella tavalla moderneja älylaitteita sekä perinteisiä lautapelejä. Maailman ensimmäinen fuusiolautapeli on koko perheelle suunnattu hauska, monipuolinen ja yllätyksiä täynnä oleva kilpailu pohjoisnavan valloituksesta.
Pelissä retkikunnat kilpailevat pohjoisnavan valloituksesta. Joukkueet joutuvat kamppailemaan niin luonnonoloja, toisia pelaajia kuin oikukasta sekä koko ajan muuttuvaa pelilautaa vastaan. Älylaitteilla peliin saa lisättyä esimerkiksi taustaääniraitoja, jotka lisäävät peliin yllätyselementtejä, aikarajoja, satunnaisesti liikkuvia vastuksia ja täysin uusia joukkueita.
– Parasta fuusiolautapeleissä on se, että älylaitteet laajentavat jo valmiiksi hauskaa pelikokemusta. Yksikään peli ei vaadi puhelinta tai tablettia toimiakseen, mutta ne mahdollistavat täysin uudenlaisten pelimekaniikoiden hyödyntämisen, kertoo nurmeslaisen Playmore Games yhtiön toimitusjohtaja Jouni Jussila.
Fuusiolautapelit nojaavat vahvasti yhteisöllisyyteen. Lisämateriaalin tuottaminen peleihin ei ole ainoastaan yrityksen itsensä käsissä, vaan pelaajia kannustetaan tuottamaan lisäsisältöä peleihin ja jakamaan sitä muille.
– Race to the North Pole on vasta ensimmäinen fuusiopeli laatuaan. Ensimmäisen onnistuneen kampanjan jälkeen meillä on mahdollisuus tuoda useita freesejä ja innovatiivisia tuotteita markkinoille nopeaan tahtiin.
Joukkorahoituskampanja alkoi 13.6.2014 ja kestää aina elokuun loppuun. Kampanjassa tarjotut vastikkeet vaihtelevat t-paidoista ja pelipaketeista aina yrityksen perustajien järjestämiin peli- sekä workshoppeihin. Kampanjassa tarjotaan myös mahdollisuutta suunnitella ja toteuttaa oma lautapeli.
Lisätietoja pelistä
Race to the North Polessa jokaisella pelaajalla on oma neljän tutkimusmatkailijan tiimi. Tavoitteena on saada oman tiimin jäsenet kokonaisuudessaan ensimmäisenä pelilaudan keskelle. Pelissä edetään pelaamalla omalla vuorolla yksi edessä oleva kortti yhdelle pelilaudalla olevalle nappulalle. Sinisellä kortilla voi liikkua, punaisella ”syödä” kilpailevan tiimin jäsen, jolloin kyseinen nappula palautuu lähtökuoppiinsa (syöminen kuin shakissa, nappula palautuu lähtökuoppiinsa kuin Kimblessä).
Aina kun pelissä pelataan kortti, se vaikuttaa vallitsevaan säätilaan. Kun säätila kehittyy riittävästi jompaan kumpaan suuntaan, pelilauta pyörähtää 90 astetta kyseiseen suuntaan. Tällöin pelilaudalla olevat esteet muuttuvat, nappulat liikkuvat olosuhteiden mukana ja omat kortit vaihtavat paikkaa. Pelissä on tämän vuoksi hankalaa tehdä taktiikoita monen vuoron päähän ja näin tuurilla on paljon merkitystä. Taitokin on tärkeää, ja pelissä pitää osata elää hetkessä. Aivan kuten ankarissa sääoloissa kuuluukin.
Peli siis ei ole kaoottinen tuuripeli. Yllättävän luonteensa vuoksi se tekee pitkän ajan taktikoinnin hankalaksi ja jättää tuurille sijaa niin, ettei kokenein pelaaja tai paras taktiikkaguru automaattisesti voita peliä.
Osallistu joukkorahoituskampanjaan
Tutustu Race to the North Pole -pelin joukkorahoituskampanjaan. Rahoituskampanjan yhteydessä pyörii kilpailu: kaikkien kampanjaan osallistuneiden kesken arvotaan kaikki Playmore Gamesin seuraavan kymmenen vuoden aikana julkaisemat fuusiolautapelit. Lue lisää kilpailusta.
2 vastausta aiheeseen “Race to the North Pole -fuusiopeli etsii rahoitusta”
Oikeasti? Olisivat voineet panostaa hieman enemmän tuohon ”julkaisuun”. Kopioidun idean lanseeraus omana ei ole uutta, mutta ei kyllä yhtään ihmetä miksei tämä yritys saa rahoitusta!
@Lasse
Minkä kohdan näet kopiona? Pelin idean vai idean kännyköiden käytöstä pelissä? Pelin ideahan sinällään ei vaikuta olevan mitenkään mullistava, mutta oletko nähnyt jotain muita pelejä joissa on käytetty kännyköitä tms. apuna?