PitchCarissa pelaajien tarkoitus on nepata puukiekkoja ympäri kilparataa. Kiekkojen lyöminen tapahtuu näpäyttämällä kiekon kylkeä. Kiekkoja ei siis työnnetä tai liu’uteta. Niihin kosketaan vain sivulta, ei päältä. Lyödä voi eri tavoin sormia käyttäen.
Vinkki: tarkkuuden lisäämiseksi ja sormien kipeytymisen välttämiseksi ei kannata lyödä kiekkoja lujaa. Jääkiekkotermein kannattaa huomata kovan lämärin ja tarkan rannelaukauksen ero. Kynsi siis kiinni kiekkoon ja sitten vain napakka tyrkkäys.
Radan kokoaminen
Rata kootaan ennen pelaamista. Sen voi koota hyvin monin eri tavoin. Varsinkin kaiteiden sijoittelu on olennainen osa radan kokoamista. Kuhunkin radanpalaan tulee yksi kaide. Se, tuleeko kaide sisä- vai ulkopuolelle on vapaasti valittavissa ja vaikuttaa radan helppouteen. Rataan jää joka tapauksessa paljon aukkoja, joista mahtuu ajamaan ulos.
Pelin kulku
Pelaajat lyövät kiekkojaan vuorotellen, aina samassa järjestyksessä. Koska aloittajalla on etu, huonoin aloittaa. Useita kisoja ajettaessa lähtöjärjestys on kätevästi edellisen kisan maaliinsaapumisjärjestys käänteisenä.
Jos putoaa radalta tai tönäisee toisen pelaajan kiekon pois radalta, palautetaan kiekko siihen, mistä se lähti. Jos vastapelaajan kiekko joutui pois radalta, palaa sekin lähtöpisteeseensä. Yleensä ottaen muiden pelaajien kiekkoja saa tuuppia niin paljon kuin haluaa, kunhan ne pysyvät radalla. Kannattaa pitää käsi paikalla lyönnin jälkeen niin kauan kuin kiekot ovat liikkeessä. Silloin on helpompaa palauttaa oma kiekko oikealle paikalleen.
Jos oma kiekko kääntyy lyönnin seurauksena ylösalaisin, menee seuraava vuoro kiekon kääntämiseen. Vasta sitä seuraavalla vuorolla saa jatkaa eteenpäin.
Mustaa kiekkoa voi käyttää irroittamaan oman kiekon seinästä lyönnin helpottamiseksi. Seinästä saa irroittautua mustan kiekon paksuuden verran. Tämä helpottaa lyöntejä vaikeissa paikoissa.
Pelin voittaa pelaaja, joka ensimmäisenä ajaa maaliin kolmen kierroksen jälkeen.
Pro-säännöt
Tosikuskit eivät käytä irroittamisapuvälineitä. Sen sijaan mustaa kiekkoa käytetään radalla esteenä! Jos siihen osuu, menettää vuoronsa aivan kuin olisi ajanut ulos radalta.
Turnauspisteytys
Turnauksissa yksittäisten kisojen pisteytys toimii parhaiten aitojen formulakisojen tapaan: 10, 6, 4, 3, 2, 1, 0.