Pylos vaikuttaa ensinäkemältä oudolta. Pelaajat kasaavat palloja pyramidiksi ja se pelaaja, jonka pallo tulee huipulle, voittaa. Aivan näin yksinkertaista se ei tietenkään ole, sillä muutenhan pelin ratkaisisi aloittajan valinta.
Pelin idea
Pelaajat pinoavat palloja, mutta ideana on pinoamisen ohessa saada säästettyä omia palloja. Säästäminen on mahdollista, sillä uuden pallon pelaamisen sijasta vanhan pallon voi joskus nostaa ylemmälle tasolle. Myös rakentamalla omista palloista neliöitä tai suoria saa ottaa pallojaan pois.
Pylos on yksinkertainen ja nopeatempoinen abstrakti kaksinpeli, joka tarjoaa kevyttä ajattelua ja näyttää hyvältä sohvapöydällä.
Suunnittelija: David Royffe
Julkaisija: Gigamic
Ilmestymisvuosi: 1994
Pelaajamäärä: 2
Pituus: 10 min
Yksi vastaus aiheeseen “Pylos”
Tässä pelissä on jokin jinx (mikä toi olisi suomeksi?), jonka takia pääni ei loksahda oikeaan asentoon tai jotain. Olen pelannut peliä varmasti yli 50 kertaa ja voittanut ehkä 10. Jostain syystä tuo parempi puoliskoni voittaa pelin AINA vaikka tekisin mitä, tai en tekisi mitään.
Parhaita 5 minuutin kaksinpelejä eikä tosiaan liian ruma, joten on tossa pöydällä periaatteessa aina ja sopiva hetki pelailuun löytyy myös lähes päivittäin.